Dolegliwości stawu kolanowego

Ból kolana jest uciążliwy i przeważnie wiąże się z dużym dyskomfortem oraz uniemożliwia normalne funkcjonowanie, charakteryzuje się obrzękiem oraz ograniczeniem ruchomości.

Rehabilitacja Gliwice
Diagnostyka ortopedyczna w Gliwicach.
Fizjorestart Gliwice
W Fizjorestart w Gliwicach leczymy ból kolana.

Wywoływany jest przez różne czynniki. Najczęściej związany jest z różnego rodzaju urazami, spowodowane zbyt dużym obciążaniem stawów np. po intensywnym treningu, dźwiganiu ciężkich rzeczy lub podczas wykonywania codziennych czynności nadmiernie eksploatujących nasze kolana (sprawdź: rehabilitacja w problemach przeciążeniowych). Przyczyną występowania bólu mogą być również różne choroby takie jak bolerioza, infekcja bakteryjna związana ze skaleczeniem podczas urazu czy dna moczanowa. W obu przypadkach nie należy ignorować problemu i podjąć odpowiednie leczenie.

Staw kolanowy jest silną i skomplikowaną strukturą. Jest jednym z najbardziej obciążonych stawów w ciele człowieka co wiąże się z jego skłonnością do urazów (sprawdź: rehabilitacja po urazowa). Główną rolą stawu kolanowego jest umożliwienie nam poruszania się to jest chodzenie, bieganie czy skakanie. Kolano, pod względem funkcji jakie wykonuje, musi być elastyczne, a także bardzo wytrzymałe na obciążenia. Ból kolana jest często spotykanym problemem, dotyczący ludzi w każdym wieku.

Nasza znajomość anatomii kolana a także duży zasób różnorodnych testów w znacznym stopniu ułatwia nam rozpoznanie przyczyny bólu a także pozwala na podjąć odpowiednie kroki w celu zapewnienia powrotu do aktywnego trybu życia.

Problemy z kolanem – rehabilitacja

Dolegliwości i problemy z kolanami, w których możemy Wam pomóc to:

• ból w kolanie, pojawiający się przy wchodzeniu i schodzeniu po schodach,
  • uczucie „drewnianych nóg” czyli sztywność stawów,
  • ból kolana pojawiający się przy wykonywaniu różnych aktywności

Wiele problemów kolan można efektywnie leczyć za pomocą terapii manualnej (Lewit, metoda niemiecka) różnymi rodzajami terapii tkanek miękkich (masaż klasyczny, masaż tkanek głębokich, manipulacja powięzi, haczykowanie) z wykorzystaniem kinesiotapingu oraz różnego rodzaju ćwiczenia.

Za pomocą ćwiczeń wzmacniamy mięśnie nóg co pozwala nas uchronić przed urazami kolana lub zmniejszyć ich skutki w przyszłości. Wprowadzenie profilaktyki poprzez stosowanie rozgrzewki przed treningiem, wygodne i dopasowane obuwie, zrównoważona dieta, pozwoli nam zachować zdrowe i mocne kolana.