Refleksoterapia stóp

Refleksologia jest rodzajem terapii holistycznej. Rodzaj tego masażu polega na stymulowaniu poprzez ucisk odpowiednich punktów zwanych refleksami, które znajdują się na stopach, rękach oraz twarzy.

Według zwolenników tej metody punkty oraz strefy odruchowe na stopach odpowiadają poszczególnym narządom i układom w naszym ciele. Stopa jest jednym z najbardziej popularnych mikrosystemów refleksoterapii.

Cztery tysiące lat temu Chińczycy odkryli że nasze stopy zawierają strefy refleksyjne odpowiadające odpowiednim organom wewnętrznym. Potwierdzeniem zainteresowania się starożytnych ludzi tą formą terapii są np. egipskie papirusy. Również płaskorzeźby pochodzące z włoskich Alp przedstawiają stopy z zaznaczonymi punktami niektórych receptorów używanych w refleksoterapii. W średniowieczu Włosi i Niemcy również stosowali masaż stóp do uśmierzania bólu.

Współczesny człowiek stworzył sobie takie warunki że nasze stopy poprzez buty, asfalt i beton zatraciły możliwość bezpośredniego kontaktu z ziemią. Uniemożliwiło nam to ciągłe stymulowanie receptorów i tym samym zwiększonego ukrwienia w tym rejonie. W takich okolicznościach energia w ludzkim organizmie zostaje zablokowana w stopach i strefach powodując nieefektywne funkcjonowanie organów, a w konsekwencji powstaje proces chorobowy. Chińczycy dużo uwagi poświęcają energii CHI którą nazywają energią życiową. Energia Chi według nich krąży w organizmie za pomocą meridianów. Jeżeli dojdzie do przerwania ciągłości jej przepływu, dany region staje się zagrożony chorobą. Ścieżki zwane meridianami mają swój koniec na stopach gdzie poprzez stymulację odpowiednich punktów możemy przyczynić się do zniesienia blokady i wznowienia prawidłowego krążenia energii.

Cele refleksopterapii stóp

Stosując refleksoterapię stóp możemy wpłynąć na:

• redukcję stresu, bezsenności i napięcia psychofizycznego,
  • organizm w stanach przemęczenia i przepracowania,
  • głębokie odprężenie, które jest niezbędne do zrównoważenia funkcji organizmu,
  • usprawnić funkcjonowanie układu nerwowego ,
  • poprawę krążenia krwi,
  • łagodzi ból kręgosłupa,
  • stanowi uzupełnienie terapii w leczeniu rwy kulszowej ,
  • zmniejsza bóle głowy, zatok i migreny,

W naszym gabinecie refleksoterapię stosujemy jako świetny odpoczynek dla zmęczonych stóp, które ściśnięte w butach są obrzęknięte i niedokrwione. Jest to zabieg bezpieczny. Jako terapia naturalna wspomaga nie tylko powrót do zdrowia ale także pomaga w jego utrzymaniu. Przynosi poprawę samopoczucia oraz głęboki relaks.

Refleksoterapia stóp – przeciwwskazania

• zakrzepica żył,
  • urazy stóp i obrażenia wykluczające ucisk (w tym uszkodzenia skóry, rany, owrzodzenia, grzybica)
  • choroby infekcyjne przebiegające z wysoką gorączką,
  • stany przed operacyjne.