Dolegliwości stopy i ból stawu skokowego

Dolegliwości bólowe dotyczące stopy czy stawu skokowego są bardzo dokuczliwe, uniemożliwiają nam normalne funkcjonowanie. Najczęstszym powodem problemów są kontuzje takie jak skręcenie stawu skokowego lub nadmierne obciążanie stóp np. niewygodne buty.

Fizjorestart Gliwice
W Fizjorestart w Gliwicach leczymy ból stopy i stawu skokowego.
Rehabilitacja Gliwice
Rehabilitacja stopy i stawu skokowego w Gliwicach.

Stopa jest najważniejszym ogniwem naszego narządu ruchu, który łączy w sobie funkcje podporowe i lokomocyjne. Jej budowa jest niezmiernie skomplikowana bo składa się aż z 26 kości , 33 stawów, dużej ilości więzadeł i mięśni, tworzące charakterystyczny kształt dwóch łuków podłużnych i jednego poprzecznego. Jedną z ważniejszych funkcji stopy jest amortyzacja pozwalająca zmniejszyć wstrząsy powstające w wyniku poruszania się, przebiegających od podłoża przez stopę do górnych części ciała. Tylko prawidłowo ukształtowana i wydolna stopa jest w stanie prawidłowo tłumić wstrząsy.

Dolegliwości bólowe dotyczące stopy czy stawu skokowego są bardzo dokuczliwe, uniemożliwiają nam normalne funkcjonowanie. Najczęstszym powodem problemów są kontuzje takie jak skręcenie stawu skokowego czy niewygodne buty, nadmierne obciążanie stóp, otyłość.

Ból i dolegliwości stopy – przyczyny

Przyczyny bólu można podzielić na miejsce występowania i tak zaczynając od palców możemy wyróżnić palce młotkowate, halluksy, paluch biegacza, nagniotki.

Jeżeli chodzi o śródstopie to głównym problemem jest płaskostopie, stopa wydrążona. Często pacjenci zgłaszają się z bólami pięty co przeważnie oznacza zapalenie rozcięgna podeszwowego czyli tzw. ostrogę piętową.

Również choroby ogólnoustrojowe mogą wpływać na dyskomfort w obrębie stawów skokowych i stóp między innymi dna moczanowa, reumatoidalne zapalenie stawów, neuropatie obwodowe.

Niezależnie od dolegliwości bólowych w obrębie stóp nie należy ich bagatelizować ponieważ są ona nam niezbędne do codziennego funkcjonowania dlatego muszą być w pełni sprawne, aby mogły podołać codziennym wyzwaniom.

Leczenie dolegliwości i bólu stóp

Ponieważ stopy narażone są na duże obciążenia i kontuzje należy dbać o ich komfort cały czas. Niezależnie od tego czy biegasz długie dystanse czy spacerujesz musisz zadbać o wygodne obuwie, które uchronią cię przed wypadkami na nierównym podłożu. W zależności od przyczyny bólu czy też w ramach profilaktyki możemy zaopiekować się waszymi stopami stosując różne metody pracy w tym obszarze. Najpopularniejszą formą pracy na stopach jest refleksoterapia stóp, a także różne inne formy masażu leczniczego, które stosujemy, np. masaż klasyczny lub masaż głęboki. Nieodłączną formą profilaktyki są także różne ćwiczenia dostosowane specjalnie do potrzeb Twoich stóp.