Bolesny nadgarstek

Dolegliwości bólowe nadgarstka występują dość często i dotyczą osób w różnym wieku spowodowane urazami, przewlekłymi schorzeniami czy przeciążeniem, powoduje to ograniczone możliwości zaspokajania podstawowych potrzeb życia codziennego.

Ból nadgarstka Gliwice Fizjorestart
Fizjoterapeuta Gliwice.
Fizjoterapia nadgarstka Gliwice Fizjorestart
Rehabilitacja nadgarstka Gliwice.

Budowa anatomiczna stawu nadgarstkowego jest dość skomplikowana gdyż przebiegają w nim nerwy, ścięgna oraz naczynia odpowiadające za prawidłową funkcję ręki. Dodatkowo biorąc pod uwagę dużą liczbę kości połączonych ze sobą tworzących ten staw charakteryzuje się on dużą ruchomością w obrębie którego dochodzi do licznych i trudno gojących się kontuzji.

Ból nadgarstka – przyczyny

W większości przypadków ból nadgarstka spowodowany jest przebytymi urazami takie jak np. złamania, które charakteryzują się deformacją kształtu, pogrubieniem nadgarstka oraz postępującym ograniczeniem ruchomości. Ból pojawia się również w wyniku przeciążenia tkanek w obrębie stawu w skutek niewłaściwej jego eksploatacji, poprzez długie pisanie na klawiaturze czy wykonywanie ciągłych monotonnych prac manualnych.

Przyczyną dolegliwości związanych ze stawem jest także niestabilność nadgarstka która oznacza jego zwiększoną ruchomość na skutek urazu, wiotkości mięśni czy niewydolności tkanek miękkich, wiąże się to z bólem, uczuciem przeskakiwania, ostrym kłuciem przy szybkim i nagłym wykonywaniu pewnych czynności oraz osłabieniem stawu. Niewykluczone jednak, że dolegliwości pochodzą z innego źródła i wskazują na rozmaite schorzenia, np. na chorobę zapalną stawów doprowadzająca do upośledzenia funkcji nadgarstka i nie tylko a w skrajnych przypadkach do niepełnosprawności ruchowej. Zmiany zwyrodnieniowe dotyczące stawów w których dochodzi do niszczenia chrząstki, tworzenia się narośli kostnych, ograniczenia ruchomości oraz sztywności porannej.

Najpopularniejszą przyczyną bólu nadgarstka jest zespół cieśni nadgarstka, zespół Sudecka, choroba De Quervaina, zespół kanału Guyona oraz choroba reumatyczna (sprawdź: zmiany reumatoidalne) głównie dotyczy kobiet.

Niezależnie od przyczyny problemów z nadgarstkami z jakimi do Nas przyjdziesz, zawsze możesz liczyć na fachową poradę dotyczącą doboru odpowiedniego leczenia w zakresie terapii manualnej, terapii tkanek miękkich (masaż tkanek głębokich, manipulacja powięzi, masaż klasyczny, haczykowanie) niezbędnego do odzyskania sprawności ręki.