Rehabilitacja przeciwbólowa

Rehabilitacja przeciwbólowa podczas uprawiania sportu jest dedykowana wszystkim tym, którzy podczas uprawiania sportu odczuwają jej negatywne skutki. Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że nie zawsze chodzi o ból. Zanim do niego dojdzie, nasi pacjenci odczuwają lub mogą odczuwać zmęczenie mięśnia czy okolicy interesującego nas stawu, kłucia, sztywność, pociąganie, ograniczenie ruchomości itd.

Jeżeli temat nie jest Ci obcy to właśnie w tym momencie powinieneś do nas przyjść z Twoim problemem. Im wcześniej zdiagnozujemy problem, tym terapia jest skuteczniejsza , a i tym szybciej można wrócić do pełnej aktywności sportowej. Jeżeli nie będziemy promować tzw. aktywnej profilaktyki, czyli wczesnego wykrywania i leczenia nawet drobnych obrażeń sportowych, oraz nie będziemy systematycznie niwelować skutków treningu może dochodzić do sumowania się pozostałości po zmęczeniu i wówczas rozwija się zmęczenie przewlekłe – przemęczenie i przetrenowanie (rehabilitacja w problemach przeciążeniowych, odnowa biologiczna jako profilaktyka przeciw urazowa).

Rehabilitacja Gliwice Fizjorestart
Rehabilitacja przeciwbólowa podczas uprawiania sportu.
Rehabilitacja sportowa w Gliwicach.

Bagatelizując nawet drobne uszkodzenia tkanek i odczucia z nim związane podczas uprawiania sportu narażamy się na ryzyko odkładania mikrourazów a tym samym na jej poważniejsze uszkodzenie. Niewątpliwie taka postać jest już związana z bólem czasami tak dotkliwym, że zmusza do przerwania sesji treningowej. I niestety z naszego doświadczenia wynika, że nawet ten stan nie jest jeszcze wystarczającym powodem by udać się do specjalisty. Pacjenci najczęściej w tym momencie stosują odpoczynek lub przerwę treningową, ale nawet po dłuższej pauzie gdy wrócą do aktywności sportowej, bóle wracają od razu lub po jakimś czasie. Tłumaczymy wtedy ten stan, nie brakiem wystarczającego odpoczynku, tylko rzeczywistym uszkodzeniem bądź niewydolnością tkanki, czy danej struktury.

Jeżeli wyżej wymieniony stan będzie trwał długo może dojść do zaburzenia funkcji. Jego następstwa dla uprawiających sport nie są zachęcające, łącznie z całkowitą niemożliwością uprawiania ukochanej dyscypliny. Rehabilitacja w takich przypadkach, czyli nacelowana na przywróceniu funkcji zazwyczaj jest skomplikowana i czasochłonna. Dlatego tak ważne jest by do takich stanów nie doprowadzać swojego ciała, a korzystać z porad specjalistów w fazie gdy problem jest jeszcze „mały” i nie zdążył nabrać dużych rozmiarów.

Zważywszy na przyczynę problemu, czas jego trwania, miejsce występowania oraz charakter, indywidualnie do potrzeb i określonych celów dopieramy odpowiednią metodę terapeutyczną. Jeżeli problem jest natury kostno-stawowej proponujemy terapię manualną niemiecką, Levitta. Jeżeli problem dotyczy pracy tkanek miękkich zaproponować możemy terapię tkanek miękkich, masaż tkanek głębokich, manipulacja powięzi, masaż klasyczny, Kinesiotaping. Im problem staje się mniejszy tym mocniej obciążamy organizm (intensywność odpowiednio dobrana do osoby i problemu) wykorzystując rozmaite ćwiczenia (Stabilizacja centralna i obwodowa) lub treningi (medyczny trening funkcjonalny).