Masaż powięziowy

Masaż powięziowy to jedna z najbardziej efektywnych metod pracy z tkankami miękkimi oraz powięzią. Podczas zabiegu poszukujemy ograniczeń w ruchomości powięzi a wykorzystując różne techniki rozluźniania likwidujemy występujące zaburzenia.

Techniki te mają za zadanie zlikwidować występujące ograniczenia i napięcia w powięzi co pobudza reakcje naczynio-ruchowe poprawiając krążenie, wspomaga proces oczyszczania tkanek ze zbędnych produktów przemiany materii oraz przywraca tkance miękkiej wrażliwość na bodźce zewnętrzne. Poprzez nasze ręce uwalniamy również napięcie mięśniowe które z kolei przywraca równowagę struktury powięziowej, co warunkuje prawidłowe przystosowanie naszego ciała do napotkanych obciążeń.

Masaż powięziowy Gliwice
Masaż powięziowy w Fizjorestart.
Masaż rehabilitacyjny Gliwice
Masaż rehabilitacyjny Gliwice.

Powięź jest to unerwiona i unaczyniona tkanka łączna, która oplata wszystkie części naszego ciała. Jej zewnętrzna warstwa, znajdująca się bezpośrednio pod skórą jest bardzo wrażliwa na ból natomiast powięź głęboka otacza mięśnie, ścięgna narządy wewnętrzne. Tworzy ona nieskończoną sieć łączącą ze sobą nawet odległe od siebie struktury. Jeżeli w jednym punkcie pojawi się uraz, przeciążenie lub zwiększone napięcie nie pozostanie to bez wpływu na sąsiednie struktury.

Podczas przewlekłego napięcia lub uszkodzenia w tkance pojawiają się zrosty które są bolesne i sztywne. Pojawiają się one zarówno w mięśniach jak i w ścięgnach oraz więzadłach. Zrosty te powodują ograniczenie krążenia, wywołują ból, a także stan zapalny. Długotrwały skurcz układu powięziowego powoduje powstawanie dolegliwości bólowych.

Zalecenia dla masażu powięziowego

Pracując z pacjentami napotykamy różne objawy świadczące o zaburzeniach występujących w powięzi, mogą to być między innymi

Podczas pracy z powięzią wykorzystujemy różne techniki rozluźniania powięziowego w zależności od indywidualnych potrzeb dostosowanych dla pacjenta.